Monday, June 21, 2010

Perbincangan Payudara



hah cepat aje kalo bab-bab camni.meor ko mesti baca kan?takpon ise tak pun akak.hahahaha...okeh okeh straight to the point la.camni tadi aku dok usha usha la twitter.ade la sorang ni (aku lupa nama) tweet camni "Payudara memanjangkan usia lelaki".

ok iqram dinzly pon respon la camni "Yalah..kalu tak krn payu dara kita xkn hidup sampai skang. Btol tak!? Bila dh brumahtangga..xdpt payu dara blh tsiksa n mati kan!? Ehehehe"

lepas tu berduyun la manusia yang sama sama nak kasi pendapat including aku la kan.macam macam yang keluar.most of the opinion are negative one.cakap merepek la mengarut la lucah la and so forth.kalo sape yang follow tweet iqram ni, kita boleh nampak dari apa yang dia cakap tu, semuanya ada maksud.means bukan omong kosong la.orang cakap kat dia, dia boleh balas balik dengan rasional.itu satu benda yang aku usha pasal dia ni.

so dok tweet tweet and tweet.timbul isu pendidikan seks.see, dari payudara je teros boleh bersambung ke pendidikan seks.tak ke panjang tu.bab ni aku tak participate la, just jadi pemerhati je.biasalah dalam satu satu statement or opinion yang dicadangkan, mesti ada yang sokong ada yang tak berapa setuju dan ada yang bangkang habis habisan.

kata iqram lagi la kan, kenapa orang kita mudah sangat nak "vibrate" kalau bicara soal seks ni.yelah kita bukannya ajar cara nak buat seks ke kat mana nak dapat seks ke.betol tak?tapi dah jadi macam satu adat kalau cakap sikit bab macam ni semua orang nak "vibrate".ye betol ada pro and con dalam soal ni.tapi salahkan kalau mencuba?aku pon tak tahu.bukan aku yang atur silibus pelajaran kat sekolah.

pendidikan seks,sepertimana yang aku cakap tadi bukan ajar budak budak cara buat seks (in fact budak zaman sekarang tak payah di ajar memang dah reti).bukan bagitau the best place to have sex.tapi ajar apa yang akan jadi.apa yang dorang akan dapat kalau involve dengan benda ni.cara untuk mengelakkan gangguan seksual.bukan macam tu ke?ke macam mane silibusnya?

terpikir jugak apa yang iqram cakap.sebab takde knowledge la macam macam jadi sekarang.isu buang bayi tu dah sebati dalam masyarakat.sorang buang, semua nak buang.itu belom lagi dikupas isu baby hatch tu.yang tau buat.sedap sedap buat termengandung.lelaki takde apa, perempuan yang memboyot!semua perempuan yang tanggung.oh emo pulak dah aku ni.

so macam mana?agak agak camni berkesan tak nak bendung masalah berkaitan seks ni?

No comments:

Post a Comment